Hoe u een online advertentie-exemplaar schrijft als u geen verkeersmanager bent

Er zijn eeuwige onderwerpen die nooit achterhaald zullen raken, zoals waarom het belangrijk is om te sporten, hoe je gelukkig kunt zijn op het werk en hoe je je vaak kunt stoppen met piekeren. Internetreclame kan niet aan deze onderwerpen worden toegeschreven: alles verandert razendsnel. Vandaar de moeilijkheid bij het werken met bronmateriaal: ze moeten vers zijn, anders kun je praten over kansen die niet meer relevant zijn.

Het tweede punt is dat alles met betrekking tot online adverteren geen theorie is. Dit is de praktijk. Dus zelfs als je vijf artikelen hebt gelezen en hetzelfde aantal webinars over het onderwerp hebt bekeken, maar zelf nog nooit een advertentie hebt gelanceerd of de resultaten ervan hebt gevolgd, kun je niet zonder minimale deskundige hulp.

Ze zeggen dat je in een werkplaats niet kunt leren fietsen en dat geldt zeker voor AdWords. AdWords en alles wat er in direct marketing wordt gedaan, zijn volledig toegepaste dingen, dit is geen theorie. Dit is de echte wereld. Dit is iets dat alleen kan worden begrepen door bittere ervaring.

Perry Marshall, Brian Todd

“Contextuele advertenties die werken. De Google Adwords-bijbel “

De quote illustreert overigens ook het idee van hoe snel alles in de wereld van internetmarketing verandert: sinds juli 2018 wordt het advertentiesysteem van Google AdWords omgedoopt tot Google Ads.

Nou, de derde moeilijkheid is dat je veel moet leren. Het is vaak moeilijk te begrijpen wat voor u moeilijk is en niet altijd de eerste keer duidelijk. Wees er soms op voorbereid dat je thuis niet je favoriete tv-serie hoeft te kijken, maar een webinar over Google Tag Manager. Leer om hulp te vragen van mensen die hen niets verschuldigd zijn.

Waar te studeren

De lijst kan oneindig lang zijn, dus ik zal alleen die gratis bronnen delen die ik zelf minstens één keer heb gebruikt. Ze zijn allemaal geschikt voor beginners:

  • Facebook Blauwdruk cursussen. Niet iedereen weet hiervan, maar cursussen kunnen in het Russisch worden gevolgd.
  • Denk met Google. Een bron met cases, artikelen en onderzoek.

Waar u experts kunt vinden en hoe u met hen kunt werken

Als je voor een bedrijf werkt dat minstens één betaalde verkeersspecialist heeft, heb je geluk, de expert is op loopafstand, maar er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:

Hem vragen een artikel voor je te schrijven is slecht. Het is goed om vragen te stellen en akkoord te gaan met het beoordelen van het voltooide materiaal.

Een artikel een uur voor inzending ter beoordeling weggooien, in de hoop dat iemand al zijn zaken opgeeft en naar je materiaal kijkt, is slecht. Het is goed om van tevoren te onderhandelen.

Als er geen experts zijn die u kent, probeer ze dan te vinden:

Bij gratis webinars. Sprekers beantwoorden vragen tijdens of aan het einde van het webinar Uiteraard krijg je niet vele uren een uitputtende lezing, maar je kunt je twijfels wegnemen.

In sociale netwerken. Vrienden aankloppen met iemand die je niet kent, is slecht. Het is goed om gemeenschappelijke vrienden te vinden en je te vragen om ze voor te stellen.

Over betaalde cursussen over online adverteren. U kunt communiceren met experts via webinars, in besloten groepen op sociale netwerken, in opmerkingen over huiswerkopdrachten. Maar vergeet niet om de recensies van studenten te lezen en zorg ervoor dat de informatie echt waardevol is, want je betaalt er geld voor.

Op gespecialiseerde conferenties. Dit is een geweldige kans om nuttige contacten te leggen. Onthoud dat alle grote conferenties worden betaald. Als je niet wilt betalen, abonneer je dan op de officiële gemeenschappen van evenementen of hun sponsors op sociale netwerken, ze geven soms gratis tickets weg. Kijk naar de persoonlijke pagina’s van de sprekers, ze delen promotiecodes voor korting. Kijk of je vrijwilligerswerk kunt doen, dit brengt je gratis naar de conferentie, maar je hebt verantwoordelijkheden.

Hoe u met experts werkt

Bereid het materiaal zelf voor en laat het nakijken door een deskundige.

Vraag een specialist om een ​​opmerking over het onderwerp:

Bereid materiaal voor op basis van een webinar of een toespraak van een spreker. Hier moet je het meteen eens zijn over het auteurschap. Als auteur kunt u de specialist zelf specificeren, in dit geval is het de moeite waard om in de eerste persoon te schrijven. Of u, maar er moet worden vermeld dat het materiaal is geschreven op basis van de toespraak van een specifieke persoon:

Interview een expert.

Dingen om in gedachten te houden bij het werken met experts:

Ben het eens over materialen. Het is beter om akkoord te gaan, geen spijt te hebben en niet te blozen, dan niet mee eens te zijn, spijt te hebben en blozen.

Ik zou graag willen schrijven, zodat u niet aarzelt om vragen te stellen. Maar ik zal het anders schrijven: aarzel, maar vraag het.

Wees niet ontmoedigd als er veel bewerkingen zijn. Dit is normaal.

Wees bereid om in ruil daarvoor een wederkerige dienst te verlenen, zoals helpen met materiaal dat de deskundige zelf zal voorbereiden.

Verder naar de teksten

Je hebt het materiaal zelf bestudeerd, gesproken / afgesproken met de experts, nu is het tijd om te gaan zitten en de tekst te schrijven. En hier is het de moeite waard om een ​​paar punten te onthouden.

Het gebeurt zo dat de taak niet duidelijk is of verkeerd is ingesteld. Of jij en de regisseur begrijpen het anders. En het komt ook voor dat de taak lijkt te bestaan, maar niet lijkt te bestaan. Afsluiten: praat en vraag om uitleg. Zorg ervoor dat je een taak hebt. En zorg er dan voor dat uw tekst het doet.

Als je materiaal voor beginners is, vertel het dan in de titel

Voor teksten over online adverteren is dit erg belangrijk. Ervaren technici hebben geen instructies nodig. Omgekeerd zijn gidsen voor beginners nuttig. Laat uit je titel duidelijk zijn over wie het verhaal gaat. Op deze manier verspil je geen tijd van mensen voor wie het niet nuttig zal zijn, en zul je lezers vinden voor wie het nuttig zal zijn.

Wees niet bang om nuttige links toe te voegen, zelfs als ze niet naar uw bron leiden

Soms wordt dit bepaald door de taken zelf. Als het de taak is om een ​​instructie te schrijven, dan kun je niet zonder links naar de “Help” van advertentiesystemen. Omdat je simpelweg niet alles wat je nodig hebt in één materiaal kunt stoppen.

Soms weet je niet zeker of de informatie voor alle lezers nuttig zal zijn, maar iemand zal het zeker nodig hebben. Zodat sommigen zich niet vervelen en anderen belangrijk leren, deel de link.

Wees niet bang dat mensen de link volgen en uw inhoud vergeten. Als hij ze echt helpt hun probleem op te lossen, komen ze terug.

Val niet in inspiratie-valstrikken

Het gebeurt zo dat je een prachtig artikel of een prachtig webinar tegenkomt. Weet je, zulke geweldige inhoud die je helpt dingen uit te zoeken die voorheen niet in je hoofd konden passen. En dit onbeschrijfelijke gevoel, het lijkt alsof je alles hebt begrepen, je hoeft niet eens iets te coördineren. Maar dat kan een valstrik zijn. Onthoud dat er dingen zijn die u misschien niet weet, en de spreker heeft ze gewoon niet genoemd. Vraag, verduidelijk en ga akkoord.

  • Als u gegevens verstrekt, vermeld dan de bron:
  • Als u schrijft over een functie die niet voor alle adverteerders beschikbaar is, vertel ons dan wat de functies en beperkingen zijn:
  • Als u de tekst van een expert aan het bewerken bent of vragen stelt, onthoud dan dat het niet altijd gemakkelijk zal zijn:

Uit de persoonlijke correspondentie van de auteur

De reeds geschreven teksten zullen voortdurend moeten worden bijgewerkt. Dit geldt vooral voor instructies.

Onthoud dat je soms gewoon moet rusten;)

Samenvatten

Teksten schrijven over online adverteren is moeilijk en cool tegelijk.

Waarom is het moeilijk:

  • er valt veel te leren, uw kennis zal altijd ontbreken;
  • je hebt experts nodig, het is niet altijd gemakkelijk om met hen te onderhandelen.

Waarom cool:

  • je kunt tijdens werktijd studeren;
  • je communiceert veel met slimme mensen;
  • je zult gratis een nieuw beroep kunnen leren.

Als je klaar bent, probeer dan dingen te schrijven. Voor deze:

1) Vind artikelen, webinars en cursussen over het onderwerp. Bestudeer ze.

2) Maak een afspraak met een specialist die uw materiaal kan controleren.

3) Schrijf een artikel, instructie of iets anders.

4) Ben het eens over het materiaal.

5) Publiceren.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

seo online marketing

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html